PADA Selasa lalu, pakar bedah asal Malaysia, Dr Amalina Che Bakri mengumumkan kelahiran anak perempuannya, Arabella Mia.

Menerusi kemas kini di Instagram, Dr Amalina melahirkan rasa gembira dan memberitahu bahawa Arabella dilahirkan pada minggu lepas di Hospital St Thomas, London.

Ramai yang tidak putus-putus mengucapkan tahniah kepada Dr Amalina dan suami atas kelahiran bayi sulung mereka termasuk usahawan Vivy Yusof, Ratu Skuash Negara, Datuk Nicole David dan selebriti Catriona Ross.

Terbaharu, gambar Arabella sekali lagi dihujani dengan respons positif netizen selepas Dr Amalina memuat naik gambar puterinya ketika mereka keluar bersiar-siar di kota London.
 


Bella all cosy in her pram wrapped up in blankets and her cute bear hat. At four days old, she had her first walk with mummy and daddy,” tulis Dr Amalina.

Terdahulu, wanita berasal dari Kota Bharu, Kelantan itu menjadi bualan hangat warga netizen apabila memilih status kewarganegaraan British untuk anak pertamanya.

Dr Amalina mendirikan rumah tangga bersama jejaka Inggeris, Alexander Charles dalam satu majlis ringkas yang berlangsung di Masjid Central London pada 31 Mac, tahun lalu.