Juara Liga Super 2018, Johor Darul Ta'zim (JDT) mengekalkan rekod kemenangan setelah mengatasi wakil Perak, PKNP FC 2-1 di Stadium Perak, Ipoh, malam tadi.

Kemenangan tersebut menyaksikan skuad Harimau Selatan kekal di persada Liga Super dengan kutipan 56 mata, berkelebihan 20 mata ke atas pencabar terdekat, Perak dengan baki satu perlawanan sebelum saingan liga musim ini melabuhkan tirai.

Untuk rekod, JDT mengesahkan kejuaraan Liga Super buat kali kelima berturut-turut sejak 2014 setelah menewaskan Perak 2-1 di Stadium Perak pada 10 Julai lepas, sekali gus mengesahkan slot automatik ke peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Asia 2019.

Pada perlawanan malam ini, dua gol JDT dijaringkan Fernando Marquez pada minit ke-73 dan Muhammad Syafiq Ahmad pada minit ke-76, manakala gol sagu hati PKNP FC disumbangkan Fandi Ahmad pada minit ke-78.

Dalam pada itu, Kelantan mengiringi Negeri Sembilan turun ke saingan Liga Premier 2019 setelah kalah 0-2 kepada jiran tetangga, Terengganu FC di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Dua gol skuad Penyu dijaringkan Kipre Tchetche pada minit ke-43 dan Mohamad Kamal Azizi pada minit ke-53. -- Bernama