BINTANG Paris Saint-Germain (PSG), Neymar, mengakui rindu untuk beraksi bersama Lionel Messi dan Luis Suarez.

Trio Amerika Selatan itu, atau MSN, membentuk gandingan yang digeruni di bawah kendalian Luis Enrique di Nou Camp, menjadi inspirasi di sebalik kejayaan treble Barca dalam musim pertama bersama pada 2014-15.

The Catalans juga memenangi Piala Dunia Kelab 2015, kejayaan domestik berganda pada 2015-16 dan sekali lagi merangkul Copa del Rey setahun kemudian dengan membariskan 'MSN' sebagai jentera serangan sebelum Neymar berhijrah ke PSG pada 2017.

Bintang kebangsaan Brazil itu dikhabarkan bakal kembali ke LaLiga musim depan, dengan Real Madrid menjadi destinasi, walaupun PSG telah menenangkan keadaan dengan menampilkan Neymar dalam jersi baru buat musim depan.

Tetapi pemain berusia 26 tahun itu merindui saat beraksi bersama Barca.

"Kami beraksi dengan cemerlang bersama Messi dan kemudian hadirnya Suarez. Dia merupakan pelengkap jentera serangan Barca," kata Neymar.

"Messi dan saya sangat rapat dengan Suarez. Kami sukar dipisahkan dan saling memahami di antara satu sama lain ketika beraksi.

Di Perancis, Neymar membentuk gandingan yang berbisa bersama Edinson Cavani dan Kylian Mbappe, menjuarai empat gelaran domestik dalam musim di Perancis.