SYARIKAT teknologi Apple mengesahkan akan mengadakan satu acara khas 25 Mac ini.

Acara tersebut dilaporkan bakal membuat pengumuman berkaitan perkhidmatan penstriman TV dan perkhidmatan langganan Apple News terbaru.

Menurut laporan The Verge, animasi GIF yang menunjukkan kira turun atau 'countdown' dengan memberitahu masanya untuk pertunjukan atau 'it's showtime' dijangkakan untuk mengumumkan perkhidmatan terbaru mereka.
Sebelum ini, Apple pernah menggunakan slogan iklan sama pada 2006 yang mengumumkan perkhidmatan tayangan filem melalui itunes dan pengumuman Apple TV yang kemudiannya dijenamakan semula sebagai iTV pada 2007.

Malah, ada antara pemerhati teknologi mula bercakap tentang Apple bakal memperkenalkan perkhidmatan langganan berita sama seperti konsep langganan yang ditawarkan Netflix tahun ini.

Bulan lalu, ura-ura mengenai Apple akan mengadakan acara khas pada hujung Mac dilaporkan akan memberi fokus secara eksklusif kepada perkhidmatan baru yang bakal ditawarkan Apple.

Walaubagaimanapun, ada juga kemungkinan bahawa Apple akan membuat kemaskini kepada peranti mereka seperti AirPods, iPad terbaru dan juga pengecas tanpa wayar Wireless AirPower yang telah lama tertangguh pelancarannya.

Sama-sama kita tunggu apakah pengumuman yang bakal dibuat Apple 25 Mac ini.