KUALA LUMPUR: Ketua Pegawai Eksekutif Tesla Inc, Elon Musk menafikan dakwaan kononnya dia mempunyai hubungan sulit dengan Nicole Shanahan, isteri kepada pengasas bersama Google, Sergey Brin.

Komen itu dibuat Musk selepas Wall Street Journal melaporkan bahawa persahabatannya dengan Brin berakhir ekoran dakwaan hubungan sulit itu.

Menerusi komen balas kepada pautan laporan yang disiarkan di Twitter, Musk merujuk laporan itu sebagai "total bs".

Musk turut menegaskan bahawa dia masih berkawan dengan Brin dan mereka telah bersama dalam sebuah parti pada Ahad malam.

Memetik individu yang rapat berhubung isu itu, Wall Street Journal melaporkan bahawa Musk terlibat dalam hubungan sulit dengan Shanahan sejak lewat tahun lalu.

Ini mendorong Brin memfailkan perceraian pada awal tahun ini sekali gus menamatkan persahabatan yang lama terjalin antara dua jutawan teknologi berprofil tinggi itu, lapor akhbar itu.

"Saya hanya melihat Nicole dua kali dalam tiga tahun, kedua-dua kali dengan ramai orang lain di sekeliling. Tiada apa-apa yang romantis,” kata Musk menerusi Twitter beliau.


Ketika hubungan sulit yang didakwa berlaku pada Disember tahun lalu itu, Brin dan isterinya telah berpisah namun masih tinggal bersama, lapor Wall Street Journal sebagai memetik seseorang yang rapat dengan Shanahan.

Dalam tweet yang berasingan, Musk berkata "WSJ [Wall Street Journal] telah menjalankan begitu banyak BS hit pada saya dan Tesla saya tak boleh nak kira."

Walaupun mereka mempunyai perjanjian pra-pernikahan, Brin dan Shanahan kini sedang merundingkan penyelesaian perceraian yang boleh mencecah AS$1 bilion, kata akhbar itu.