SEPANG: Malaysia Aviation Group (MAG) hari ini melancarkan pakaian seragam darat baharu untuk petugas barisan hadapan cabang pengendalian daratnya, AeroDarat Services (ADS), yang mengetengahkan konsep kemodenan dalam reka bentuknya dan pada masa yang sama mengekalkan sanjungan terhadap akar umbi budaya Malaysia.

Pengarah Urusan Kumpulan MAG Datuk Izham Ismail berkata pakaian seragam darat ADS baharu itu melambangkan komitmen mereka terhadap profesionalisme dan kesaksamaan, di samping menghargai semangat dan budaya negara dengan kemasukan motif songket yang disematkan dalam reka bentuk.

Beliau berkata pakaian seragam darat yang baru itu menggabungkan gaya dan keselesaan dengan fokus kepada kepelbagaian untuk disesuaikan dengan peranan ADS dalam melayani pelbagai perkhidmatan penerbangan untuk semua syarikat penerbangan di bawah MAG, serta syarikat penerbangan asing yang terbang ke lapangan terbang domestik di Malaysia.

Koleksi seragam itu merangkumi three-piece suit bagi lelaki, dengan pilihan skirt atau seluar untuk wanita.

"Ia juga meraikan bakat dalaman kami, kerana pakaian seragam itu direka khas oleh minda muda kreatif dalam MAG," katanya pada majlis perasmian pakaian seragam darat baharu di Kuala Lumpur International Lapangan Terbang (KLIA) di sini.

Majlis perasmian disempurnakan oleh Tengku Permaisuri Selangor Tengku Permaisuri Norashikin

-- BERNAMA