KUALA LUMPUR : Russell Bedford Malaysia, sebuah firma perakaunan antarabangsa komited untuk terus menyediakan perkhidmatan berkualiti meskipun dalam pasaran yang dinamik dan mencabar.

Ini terbukti apabila firma yang bertapak di negara selama 20 tahun itu terus menjadi pilihan perniagaan asing terutama dalam komuniti perniagaan Jepun di Malaysia.

Di bawah kepimpinan Pengerusi Eksekutif yang baharu dilantik, Cecil Chin Kim Chung berharap agar firma itu dapat mempertingkatkan keupayaan, mempelbagaikan bidang perkhidmatan dan penawaran penyelesaian inovatif dalam memenuhi keperluan pelanggan.

Ini termasuk dalam membangunkan modal insan tempatan.

"Firma ini mahu terus berdedikasi dalam memupuk dan mempromosikan bakat-bakat sedia ada dalam firma.

"Dibawah kepimpinan Cecil Chin Kim Chung, firma ini telah mencapai kejayaan yang luar biasa.

"Ini terbukti dengan pelantikan tiga rakan kongsi yang dilatih di peringkat dalaman sejak firma ini ditubuhkan.

"Tiga Pengarah Bersekutu yang dilatih ini menunjukkan dedikasi firma dalam mencungkil dan mempromosi bakat dalam kalangan kakitangan.

"Ini terus menjadikan Russell Bedford sebagai satu pasukan yang kukuh dengan pelbagai bidang kepakaran," katanya dalam kenyataan.

Firma itu dalam masa sama menyatakan komitmen untuk memberi tumpuan dalam pasaran utama seperti perniagaan perusahaan milik asing, perusahaan kecil dan sederhana serta syarikat tersenarai awam dalam menyerlahkan perkhidmatan berkualitinya.

Sebagai rekod, Russell Bedford menawarkan perkhidmatan audit, percukaian dan perundingan perniagaan di pelbagai negara.

Sehingga kini, Russell Bedford tersedia di lebih 100 buah negara dengan sekitar 1,000 rakan kongsi, 370 rangkaian syarikat di seluruh dunia.