Seorang model fesyen ternama asal Pakistan dipercayai salah seroang mangsa nahas pesawat Pakistan International Airlines (PIA) yang terhempas pada Jumaat di Karachi.

Pihak berkuasa mengesahkan bahawa nama Zara Abid, yang memiliki lebih 90,000 pengikut di laman Instagram, terdapat dalam senarai penumpang pesawat yang berlepas dari Lapangan Terbang Allama Iqbal, Lahore.

Pesawat Airbus 320 itu berlepas dari Lahore sebelum terhempas di sebuah kawasan perumahan bandar kira-kira empat kilometer dari destinasinya, Karachi.

Keluarga Zara kini masih berusaha mendapatkan maklumat sahih tentangnya daripada pihak berkuasa, memandangkan Datuk Bandar Karachi mengesahkan terdapat dua orang yang terselamat dalam nahas tersebut.

Namun, tiada maklumat lanjut mengenai identiti dua mangsa terselamat berkenaan.


Rakan dan kenalan Zara, yang sebelumnya sudah memuat naik kicauan di Twitter mengucapkan takziah atas terkorbannya model itu, memadam semula tweet mereka kerana berharap Zara adalah antara dua mangsa yang dikatakan terselamat itu.

Dalam kalangan ribuan peminat Zara, mereka masih menunggu pengesahan rasmi tentang nasib model itu, kerana di media sosial, pelbagai spekulasi mula timbul hingga mencetuskan perbalahan.


BACA: Pesawat Pakistan International Airlines terhempas di bandar Karachi