Dengan lebih 500 hidangan, 1,000 tetamu dan perbelanjaan mencecah jutaan dolar, inilah cara anak lelaki individu terkaya Asia dilaporkan meraikan pra-perkahwinannya mereka.

Sambutan besar-besaran selama tiga hari yang diadakan Anant Ambani dan bakal isterinya Radhika Merchant menyaksikan kehadiran jutawan teknologi, bintang sukan dan juga anak perempuan Donald Trump, Ivanka.

Acara itu menarik perhatian penonton di India dan di luar negara yang menyaksikan parti besar-besaran yang diadakan bapanya Mukesh Ambani di bandar Jamnagar, di Gujarat, pada hujung minggu.

Sambutannya begitu besar sehingga lapangan terbang tempatan diberikan status antarabangsa buat sementara waktu kerana menerima pelawat dari seluruh negara.

Pihak berkuasa lapangan terbang berkata hampir 130 penerbangan tiba untuk acara itu yang membawa penumpang seperti Bill Gates dan Mark Zuckerberg ke rantau berkenaan.

Kebanyakan tetamu menginap di khemah "glamping" mewah yang menunjukkan tahap kemewahan paling sukar untuk dibayangkan selain dihidangkan lebih daripada 500 jenis makanan yang dicipta oleh berpuluh-puluh chef dari seluruh dunia.

Turut disediakan, perkhidmatan solek, dobi dan jurugaya untuk membantu mana-mana tetamu membuat persediaan untuk sambutan berkenaan.

Kemuncak sambutan ialah persembahan bintang pop Rihanna di India, yang mana dia dilaporkan dibayar dalam lingkungan $7 juta (£5.5 juta).

Beberapa bintang filem terkemuka India turut menari mengikut lagu hitnya di atas pentas.

Para tetamu turut dibawa ke projek haiwan kesayangan Anant Ambani iaitu tempat perlindungan seluas 3,000 ekar yang menempatkan beribu-ribu haiwan.

Semua mata kini pastinya tertumpu pada perkahwinan itu, yang akan diadakan di Mumbai pada bulan Julai nanti.