PENYANYI dan pelakon, Elizabeth Tan mendedahkan yang dia dan suami, Siew Jim bersedia untuk menimang cahaya mata pada tahun depan.

Menurut Elizabeth, percubaan untuk hamil pada awalnya dirancang pada bulan Julai ini. Namun, disebabkan kesibukan bekerja, dia memutuskan untuk menganjak tempoh percubaan untuk hamil sehingga bulan Oktober.

“Sebenarnya, saya rancang untuk cuba hamil pada Julai. Tetapi, secara tiba-tiba banyak pula job yang masuk. Jadi saya anjak ke bulan seterusnya iaitu Ogos.

“Namun disebabkan jadual kerja makin padat, rancangan untuk cuba mendapatkan cahaya mata dianjak sehingga ke bulan Oktober,” katanya kepada Gempak ketika ditemui pada majlis pelancaran filem 'Abang Long Fadil 3' yang diadakan di ibu kota semalam.

Dalam pada itu, Elizabeth menambah, sukar bagi dirinya untuk memutuskan sama ada ingin menimang cahaya mata atau tidak.

“Susah sebenarnya untuk decide ingin dapat anak atau tidak. Saya tahu yang saya perlu mengorbankan sebahagian besar karier saya jika saya ingin bergelar ibu.

“Lepas jadi mak, watak-watak yang ditawarkan mungkin lain… beza sedikit atau mungkin akan kurang. Saya ambil masa setahun ini untuk bersedia secara mental.

“Tambahan pula, sebagai seorang wanita, kita ada biological clock dan tahun depan saya sudah berusia 30 tahun.

"Doktor pun nasihat supaya hamil sebelum usia 35 tahun bagi mengelakkan bayi mengalami autism.

“Justeru, kita akan cuba ke arah itu (hamil) pada penghujung tahun ini,” katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, Elizabeth bakal muncul sebagai watak utama menerusi filem "Abang Long Fadil 3".

Diarahkan oleh Syafiq Yusof, filem Abang Long Fadil turut menampilkan pelakon-pelakon hebat seperti Zizan, Johan, Elizabeth Tan, Maya Karin, Datuk AC Mizal, Shuib, Kazar, Ozlyn Wati, Tania Hudson, Joey Daud, Jay Iswazir, Daniella Sha, Khir Rahman, dan Siraj.

Elizabeth juga diberi tanggungjawab untuk membawakan lagu runut bunyi bagi filem berkenaan berjudul Payung, yang turut menampilkan pelakon utamanya, Zizan Razak.

Filem Abang Long Fadil 3 bakal menemui penonton pada 8 September depan. -Gempak