Filem tempatan yang berjaya mencapai kutipan box office tertinggi sebanyak RM17.6juta, ‘The Journey’ akan ditayangkan kepada semua pelanggan Astro melalui Astro First (saluran 480) bermula 20 Mac ini.

‘The Journey’ bakal ditawarkan bersama dokumentari yang berjudul ‘End Credits’ dalam bentuk Definisi Tinggi (HD) dan Definisi Standard (SD) dengan sari kata Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu pada harga RM15 untuk setiap pembelian dalam jangka masa 48 jam.

Menurut pengarah ‘The Journey’ Chiu Keng Guan, dia begitu terharu dengan sambutan yang menggalakan daripada rakyat Malaysia untuk filem tersebut.

“Kami terharu dengan sambutan daripada rakyat Malaysia terhadap filem ini di pawagam.

"Diharapkan agar para pelanggan Astro akan menikmati filem yang menyentuh hati ini bersama seisi keluarga," katanya ketika ditemui pada tayangan dokumentari ‘End Credits’ bersama media bertempat di TGV One Utama, pada Rabu lalu.

The Journey

The Journey’ mengisahkan tentang seorang bapa konservatif yang berat hati untuk membenarkan anaknya berkahwin dengan seorang lelaki berbangsa asing.

Jalan cerita yang ringkas serta nilai ketaatan terhadap ibu bapa, kasih sayang, perpaduan keluarga dan kepelbagaian budaya adalah faktor utama yang berjaya menarik minat penonton dari segenap lapisan masyarakat.

Filem ini juga memaparkan kepentingan konsep kekeluargaan dalam suatu tema universal yang relevan dalam semua budaya tanpa mengira latar belakang. Konsep ini dapat dilihat menerusi lakonan Ben Andrew Pfeiffer, Frankie Lee dan Joanne Yew.

Sementara itu, filem 'The Journey' bakal memulakan tayangan di Singapura pada 20 Mac 2014 dan akan dibawa ke Taiwan tahun ini.

Untuk melanggan sila ke Portal Astro di Saluran 480 dan ikuti langkah-langkah dibawah :

1.Tekan butang biru di alat kawalan jauh Astro untuk memilih filem pilihan anda.

2.Tekan butang biru sekali lagi untuk mengesahkan pesanan anda.

3.Kos SMS 16 digit akan terpapar di kaca televisyen , BUY [kod 16 digit] ke 32999. Contoh BUY 1234567891234.

Kemudian anda akan menerima SMS pengesahan pembelian dan filem tersebut sedia untuk ditonton dalam masa lebih kurang lima minit. Setiap pembelian akan dicajkan ke bil semasa pelanggan.

Pembelian juga boleh dibuat melalui Astro On-the-go.

Untuk maklumat lanjut sila layari www.astro.com.my/astrofirst.

Sebelum itu, jom saksikan promo ini :