TANAH MERAH: Bersempena dengan Hari Raya Aidiladha yang diraikan seluruh umat Islam baru baru ini, Geng GEGAR Fan Club (GGFC) yang merupakan rakan penyokong dan peminat radio nombor satu Pantai Timur tidak ketinggalan meraikannya menerusi program  ‘Korban Raya GEGAR 2021’.

Program itu berlangsung dalam suasana penuh kepatuhan prosedur operasi standard (SOP).

Menurut Pengurus Kandungan GEGAR, Raja Nadia Salwana Raja Hisham, disebalik pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), ia tidak menjarakkan hubungan antara pendengar dan peminat rangkaian Radio Astro itu.

"Pengagihan daging korban yang dilaksanakan di Tanah Merah, diagihkan sendiri oleh ahli Geng GEGAR Fan Club kepada 145 penerima yang terdiri dari golongan asnaf dan yang memerlukan. Kami melaksanakannya mengikut SOP yang ditetapkan oleh Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) dan Majlis Keselamatan Negara (MKN).

"Agihan daging korban telah diagihkan kepada 145 buah rumah di sekitar Kampung Batu Hitam, Kampung Banggol Nering dan Kampung Padang Lalang. Sekalung tahniah kepada Penasihat GGFC Arjunasukma, Abe Yie dan rakan GGFC  Tanah Merah, Ekhsan, Kamarudin, Noor Azma, Mohd Alhafis, Azhar, Hazzely, dan yang menjayakannya" " katanya dalam satu kenyataan.

Pengagihan daging korban yang dilaksanakan di Tanah Merah, diagihkan sendiri oleh ahli Geng GEGAR Fan Club kepada 145 penerima yang terdiri dari golongan asnaf dan yang memerlukan. - Foto Astro AWANI

Menurut Raja Nadia lagi, ibadah korban menerusi program itu juga adalah salah satu cara untuk GEGAR berkongsi rezeki bersama peminat di Kelantan selain sebagai tanda terima kasih kepada peminat atas sokongan mereka kepada jenama GEGAR.