KUALA LUMPUR: Pelawak dan usahawan Shuib minta teman wanitanya, Watie agar lebih berhati-hati sebelum membuat perkongsian di akaun media sosial.

Menurut Shuib, ini adalah kerana Watie sering menjadi sasaran netizen untuk meluahkan rasa tidak puas hati berhubung beberapa perkara.

Bahkan, artis popular itu juga tidak ketinggalan berasa sedih membaca komen negatif yang ditinggalkan netizen di akaun media sosial Watie.

“Tapi lama-kelamaan, terdapat juga netizen yang selesa apa jua yang dia (Watie) lakukan. Saya pun tak boleh nak marah apa mereka nak komen di laman sosial Watie, itu hak mereka.

“Watie ini orang bisnes, dia buat bisnes untuk keluarga, jadi ada benda baik dan buruk akan berlaku dalam satu masa,” kata Shuib pada sidang media program baharu, Ubi Superstar Live di ibu negara.

Tambah Shuib, dia juga turut memberi nasihat kepada Watie agar tidak berlebih-lebihan untuk berkongsikan perihal diri di media sosial.

“Watie masih baru dalam bidang yang diceburi iaitu perniagaan.

“Saya faham kita perlu promosikan barangan atau produk yang kita jual itu kepada umum, tetapi kalau boleh tidaklah keterlaluan.

“Apa-apa pun saya yakin dengan Watie, dia tahu apa yang dia buat dari sudut negatif mahupun positif,” ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Shuib bakal muncul dengan program baharu, Ubi Superstar Live bersama dengan Fad, Sharif, Namie dan Ajak.

Ubi Superstar Live akan mula bersiaran pada 23 Februari ini pukul 9 malam di saluran Astro Warna.