Penulis lirik terkenal Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman sekali lagi dimasukkan ke hospital pada Ahad lalu dipercayai akibat masalah buah pinggang.

Bob, 55 tahun yang kini ditempatkan di Hospital UiTM Sungai Buloh ketika dihubungi berkata, dia kini sedang berehat dan doktor hospital itu terpaksa mengeluarkan air dari badanya.

"Saya kena masa berada di Terengganu.Rasa susah nak bernafas dan kaki saya bengkak selain timbul bintik-bintik merah. Ia membuatkan saya tak boleh tidur sehinggalah kawan membawa saya pulang ke Kuala Lumpur untuk ke Hospital di Sungai Buloh," katanya kepada Astro AWANI, pada Khamis.

Menurut anaknya, Ahmad Ryan Mohd Hakim, ayahnya itu ke Terengganu kerana memenuhi tanggungjawab dakwah dan jemputan kuliahnya selama sebulan.

Namun, keadaannya agak serius apabila ayahnya tidak mampu bernafas dengan baik, kata Ahmad Ryan yang bertanggungjawab menjaga ayahnya itu di hospital.

Malah, sukar untuk bergerak kerana kakinya yang mula membengkak.

"Ketika ini keadaan ayah agak lebih baik berbanding keadaannya ketika di Terengganu. Ayah juga sudah boleh tidur lena selepas di tempatkan di hospital ini. Ayah boleh bercakap namun agak perlahan dan tersekat-sekat selain cepat penat dan mengah," kata Ahmad Ryan.

Menurut Ahmad Ryan, sepanjang empat hari di hospital rakan taulan ayahnya itu turut menerima kunjungan daripada rakan-rakan ayahnya untuk memberikan sokongan moral.

Beliau turut berterima kasih kepada individu dan pelbagai pihak yang sudi menziarahi ayahnya.