PASANGAN selebriti Hollywood, Mariah Carey, 54, dan kekasihya, Bryan Tanaka, 40, membuat keputusan untuk berpisah selepas tujuh tahun bersama.

Dalam satu kenyataan yang dikongsi dengan The Associated Press dan dikongsi di akaun Instagram Tanaka yang juga penari latar, Pengarah Kreatif serta rakan kongsi penghibur popular dunia itu memperincikan perpisahan mereka.

"Dengan emosi yang bercampur baur, saya kongsikan perkembangan terkini perpisahan secara baik saya dengan Mariah Carey selepas tujuh tahun luar biasa bersama," tulis Tanaka dalam hantarannya itu.

“Keputusan kami untuk membawa haluan yang berbeza dicapai secara bersama dan semasa kami mengemudi perjalanan yang berasingan ini, kami melakukannya dengan rasa hormat yang mendalam dan rasa terima kasih yang tidak terhingga atas masa yang tidak ternilai yang telah kami kongsikan. Kenangan yang kami cipta dan kerjasama artistik terpahat di hati saya selama-lamanya.”

Tanaka dan Carey kali pertama bertemu apabila jejaka itu menyertai jelajah The Adventures of Mimi 2006 sebagai penari latar.

Penyanyi All I Want For Christmas Is You pertama kali mengesahkan hubungan mereka dengan AP pada 2017.

"Saya hanya akan menjadi seperti 'saya benar-benar tidak bercakap tentang kehidupan peribadi saya.' Kerana itulah yang saya biasa lakukan dan ia benar-benar berkesan untuk seminit, kembali, beberapa ketika dahulu," katanya pada masa itu, tersenyum.

"Saya hanya tidak selesa bercakap tentang kehidupan peribadi saya... saya dan teman lelaki saya tidak mahu berbuat demikian.”

Sebelum berpasangan dengan Tanaka, Carey yang mula masyhur dengan lagu I Don’t Wanna Cry ketika dipasarkan pada 1990 pernah menikahi Nick Cannon.

Melalui perkahwinan itu, Carey dikurniakan sepasang anak kembar iaitu Moroccan dan Monroe yang kini berusia 12 tahun. - Agensi