ADIK kepada penyanyi terkenal Faizal Tahir, Anas Tahir meluahkan rasa kecewa dan sedih apabila ada segelintir pihak yang cuba memandang rendah serta meremehkan dirinya.

Anas Tahir atau nama penuhnya Anas Mohd Tahir, 38, mengaku dia berkecil hati apabila wujud pihak yang mempergunakan dirinya sebagai ganti kepada abangnya.

“Saya rasa sudah-sudahlah asyik meremehkan saya jika saya pergi ke suatu acara majlis.

“Cukup-cukuplah asyik cakap, 'Eh Faizal takde ke? Kalau Faizal takde, adik pun jadilah.

“Janganlah dekat majlis tu kalau saya dah datang mewakili abang saya, awak boleh pulak berucap dekat atas, 'sebenarnya kita mengharapkan kehadiran Faizal, tapi ada adiknya pun takpe lah,” ujarnya.

Menerusi video yang dimuat naik di akuan TikTok miliknya, Anas turut menambah, ada juga yang menelefon dirinya dan mempersoalkan jumlah bayaran jika ingin menjemput Faizal Tahir sebagai tetamu undangan.

“Dia telefon pihak Faizal, lepas tu dia telefon saya pula mengadu mahalnya abang awak.

“Habis tu nak buat macam mana... sebab Faizal ada nama, ada crowd dia sendiri, bukan macam saya. Saya crowd pun tak ada.

“Saya cakap kalau nak mahal panggil Faizal, kalau nak murah panggil saya je. Lepas tu bila saya dah datang, dia malukan saya dekat situ pula,” katanya.



Anas turut menyatakan bahawa dia sedaya upaya cuba menjaga hati penganjur, namun menyedihkan bila dia menerima yang sebaliknya apabila asyik diperlekeh di majlis tersebut.

Anas berharap agar perkara ini tidak akan berulang kerana dikhuatiri akan mendatangkan salah faham dan menjadi punca pertelingkahan di antara dia dan Faizal.


*Artikel asal disiarkan di Gempak