VOKALIS kumpulan Projector Band yang dinyanyikan oleh Iskandar Dzulqarnain bakal digantikan dengan pemain gitar utamanya, Razif.

Razif berkata dia bakal mengambil tempat vokalis untuk beberapa lagu lain selepas ini kerana tidak mahu membebankan Iskandar sahaja yang sebelum ini hampir hilang suara ketika memenuhi undangan nyanyian dalam satu masa.

"Tahun lalu, ketika kami memenuhi banyak undangan nyanyian, Iskandar telah mengalami sedikit kerosakan pada kotak suara.

"Mana tidaknya, lagu Sudah Ku Tahu itu ada bahagian yang dia perlu menjerit dan disebabkan itu tekak Iskandar sakit apabila terlalu banyak menyanyikannya.

"Jadi kami berfikir untuk tidak mahu membebankan Iskandar, pihak pengurusan pun meminta saya untuk menyanyi juga selepas ini.

"Saya memang menyanyi dan mencipta lagu sebelum ini, malah penyanyi asal lagu Aisyah itu adalah saya. Jadi saya tiada masalah untuk menggantikannya," katanya kepada Astro Gempak.

Projector Band ditemui ketika mengadakan persembahan di Majlis Rumah Terbuka UiTM Holdings di Intekma Resort, Khamis lalu.

Bercerita mengenai undangan nyanyian pada Syawal lalu, Razif memberitahu Projector Band banyak membuat persembahan di rumah terbuka.

"Alhamdulilah Raya ni kami banyak menerima undangan nyanyian dan show masih berjalan seperti biasa.

"Pun begitu kami sempat bercuti dan beraya di kampung masing-masing selama dua minggu sebelum kembali bekerja," katanya lagi.

Mengenai perkembangan lain Projector Band sedang merakamkan single terbaharu mereka yang dijangka dikeluarkan pada awal tahun hadapan.