MESKIPUN tidak berjaya melangkah ke pentas akhir rancangan pertandingan Big Stage, namun ia tidak mematahkan semangat penyanyi, Hafiz Zainal untuk terus berkarya dalam industri seni suara.

Selesai sahaja pentas Big Stage itu, anak jati Johor Bahru itu memberitahu bahawa dia sudah mempersiapkan diri untu masuk ke studio rakaman bagi merakamkan single terbaharunya.

Setelah beberapa minggu menjalani proses rakaman, akhirnya Hafiz, 27, selamat melancarkan “baby” baharunya yang berjudul Rindu pada 6 November lalu.


Bagi Hafiz naskah terbaharu ini sangat dekat dengan dirinya, kerana komposer yang mencipta lagu tersebut mengolah lagu itu berdasarkan kisah hidupnya sendiri.

“Untuk dapat feel lagu ini, mereka (komposer) banyak 'korek' dan belajar mengenai diri saya, keluarga dan perjalanan hidup saya, jadi daripada situ lirik lagu itu terhasil oleh Bunga Cantik.

“Walaupun lagu ini sedikit sebanyak mengenai diri saya tetapi ia terpulang kepada peminat juga untuk menggambarkan lagu ini bagaimana. Sebab rindu ini sangat luas,” katanya.





Pada masa sama, Hafiz juga berkongsi bahawa dia sedang sibuk untuk menjalani penggambaran video lagu single terbaharunya itu.

“Sekarang tengah shooting untuk muzik video, dan semuanya sudah siap lebih kurang 70 peratus, kalau boleh kami rancang hendak keluarkan MV ini paling lewat dua minggu selepas lagu ini dilancarkan,” tambahnya.


Hafiz juga bersyukur kerana lagu Rindu itu diterima baik oleh pendengar dan juga peminat setia yang menyokongnya selama ini.

Lagu yang dicipta oleh Hang Nadim, Bunga Cantik dan Freddy ini telah mendapat lebih 40,000 pendengar dilaman YouTube sejak ia dilancarkan pada 6 November lepas.