PENYANYI dan pelakon, Selena Gomez merupakan wanita yang mempunyai jumlah pengikut terbanyak di Instagram buat masa ini.
 
Bekas bintang Disney itu kini mempunyai 429 juta pengikut di media sosial, mendahului Kylie Jenner yang sebelum ini memegang gelaran berkenaan.
 
Bagaimanapun, status tersebut seolah-olah dianggap sebagai beban tersendiri oleh penyanyi berusia 31 tahun itu.
 

"Saya akan sentiasa menghargainya. Tetapi ia satu tanggungjawab yang besar. Ia agak menakutkan," katanya ketika menghadiri Persidangan Muzik dan Kesihatan Universal Music Group dan Thrive Global baru-baru ini.
 
Selena sebenarnya tidak pernah mengambil berat tentang jumlah pengikut media sosial miliknya. Namun, dia mengakui menggemari platform berkenaan kerana ia dijadikan sebagai platform untuk berkomunikasi dengan peminatnya.
 
Ujar Selena, ramai peminat menghubunginya dan berkongsi tentang perjuangan hidup mereka dan bagaimana muziknya membantu mereka mengharungi masa sukar.
 
Menerusi pertambahan jumlah pengikut, dia mengakui berasa sedikit sukar walaupun ia turut memberi manfaat untuknya.
 
“Saya bersimpati dengan orang ramai, dan saya rasa itulah yang membuatkan saya terkawal, sejujurnya,” kata kawan baik Taylor Swift.
 
"Saya fikir saya boleh menjadi sedikit ‘cuai’ dengan emosi dan bercakap dengan orang muda, wanita yang akan melalui perceraian atau menjalani kemoterapi - ia bukan hanya tentang saya, dan saya sedar sepenuhnya tentang itu," kongsi Selena.
 
Selena Gomez menjadi wanita paling ramai pengikut di Instagram hasil pertikaian dramanya dengan Hailey Bieber dan Kylie Jenner, tidak berapa lama dahulu.
 
Khabar angin ini tersebar luas di media sosial, sehingga ramai yang memberikan sokongan dengan menjadi pengikut Selena.
 
Ariana Grande berada di kedudukan ketiga sebagai wanita paling ramai pengikut Instagram iaitu 379 juta diikuti Kim Kardashian dengan 364 juta pengikut dan Beyoncé di kedudukan kelima dengan 317 juta pengikut. - Gempak