Masih tidak mengerti apa yang terjadi, anak kecil anggota polis dan isteri yang maut dalam kemalangan di Jalan Syed Putra, Kuala Lumpur pada Selasa masih memanggil nama bapanya ketika tiba di Kampung Repek, di sini.

Muhammad Arfan Rizqi, 1 tahun 10 bulan tidak lepas menyebut nama bapanya yang dipanggil Abi sepanjang didukung ahli keluarga ketika menyambut ketibaan jenazah Lans Koperal Muhammad Syakiran Shamsuddin, 30 dan isterinya, Nurul Ashikin Kamaruddin, 27 yang tiba di kampung ini jam 1.01 pagi tadi.

Jenazah kedua mereka selamat dikebumikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Islam Rekang Hilir, jam 2.20 pagi.

BACA: Jenazah Muhammad Syakiran, Nurul Ashikin selamat dikebumi

Ibu Asyikin, Fauziah Dollah berkata, dia akan menjaga anak pasangan itu memandangkan dia dan suami, Kamaruddin Harun, 60, hanya tinggal bertiga bersama seorang lagi cucu berusia 10 tahun.

Katanya, dia mengetahui mengenai kemalangan itu ketika berada di rumahnya di Kampung Kadok, Ketereh.

Ibu Asyikin, Fauziah Dollah berkata, dia akan menjaga anak pasangan itu memamdangkan dia dan suami, Kamaruddin Harun, 60 hanya tinggal bertiga bersama cucu berusia 10 tahun. - Foto Astro AWANI

"Saya rasa kami bawa balik dulu Rizqi, biarlah saya jaga, anak-anak yang lain dah bekeluarga dan tinggal di Kuala Lumpur," katanya ketika ditemui di Tanah Perkuburan Rekang Hilir, di sini.

Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Superintendan Nik Aminuddin Raja Abdullah dan anggota polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bachok turut hadir memberi penghormatan terakhir.


Dalam kejadian jam 7.59 pagi semalam, Syakiran dan isteri terbabit dalam kemalangan selepas motosikal yang dinaiki merempuh belakang sebuah lori ketika mahu ke tempat kerja.

Syakiran meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) manakala isterinya maut di tempat kejadian dan dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Muhammad Syakiran dan Nurul Ashikin maut selepas motosikal yang dinaiki mereka terlibat dalam kemalangan jalan raya dengan sebuah lori di Jalan Syed Putra, Kuala Lumpur pagi semalam. - Foto Astro AWANI