BUKIT MERTAJAM: Seorang lelaki yang menjadikan anak kandungnya sebagai pemuas nafsu sejak berusia enam tahun direman selama tujuh hari pada Sabtu.

Perintah tahanan reman itu dikeluarkan Penolong Pendaftar Mahkamah Majistret Bukit Mertajam, Hasliza Razak bermula hari ini sehingga 4 Jun ini.

Penahanan itu bagi membolehkan pihak polis menjalankan siasatan lanjut ke atas suspek mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Juruteknik di sebuah kilang berusia 45 tahun itu ditahan polis di kawasan Bukit Tengah, Bukit Mertajam pada jam 4.45 petang Jumaat.

Astro AWANI sebelum ini melaporkan, penderitaan seorang gadis berusia 18 tahun yang dipercayai menjadi mangsa rogol dan liwat bapa kandung sendiri sejak berusia 6 tahun akhirnya terbongkar apabila mangsa membuat laporan polis.

BACA: Bapa durjana jadikan anak pemuas nafsu ditahan polis

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad dilaporkan berkata, mangsa yang bekerja sebagai pembantu kedai makan membuat laporan dicabul bapanya itu, Selasa lepas.

Mangsa memberitahu bapa yang bekerja sebagai juruteknik telah mencabulnya ketika berada di ruang tamu rumah mereka di sebuah pangsapuri di Bukit Mertajam.

Bagaimanapun hasil soal siasat lanjut ke atas mangsa mendapati dia sebenarnya dipercayai telah dipaksa melakukan hubungan seks sejak berusia enam tahun malah pernah diliwat semasa berusia 15 tahun.