Gara-gara mencubit paha anak tirinya sehingga lebam, seorang wanita hamil dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Ayer Keroh hari ini.

Tertuduh, Nor Zarina Mohd Amran, 28 tahun, bagaimanapun membuat pengakuan tidak bersalah sejurus pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Meor Sulaiman Ahmad Tarmizi.

Nor Zarina didakwa menganiaya fizikal anak tiri lelakinya yang ketika itu berusia 7 tahun dengan mencubit paha kiri sehingga lebam di sebuah rumah di Taman Kelubi Damai, Jasin sekitar jam 7 pagi, 17 Nov 2017 lalu.

Sabit kesalahan, tertuduh boleh dihukum penjara maksimum 20 tahun atau denda sehingga RM50,000 atau kedua-duanya sekali dengan syarat tambahan menyempurnakan bon dengan penjamin untuk berkelakuan baik dan melaksanakan khidmat masyarakat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Lee Wai Yi mencadangkan jaminan yang tinggi ke atas tertuduh berserta syarat tambahan supaya tidak mendekati mangsa sehingga kes selesai.

Bagaimanapun, tertuduh yang diwakili peguam Farid Aziz memohon jaminan rendah dengan alasan anak guamnya yang merupakan suri rumah sepenuh masa mengandung empat bulan dan hanya bergantung kepada pendapatan suami yang bekerja sebagai pemandu lori.

Mahkamah kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 9 April sebagai tarikh sebutan semula kes.