Bagi memastikan wanita terus merencanakan masa depan dan tidak berhenti mengejar impian, jenama penjagaan kulit SK-II tampil dengan pendekatan baharu bagi menjayakan kempen #changedestiny.

Melalui filem pendek, Dream Again | SK-II #changedestiny mengetengahkan kelainan dengan menjadikan kanak-kanak sebagai kaunselor untuk kembali membangkitkan semangat wanita agar terus berusaha menjadikan impian satu realiti.

Ia dijadikan satu eksperimen sosial untuk menggunakan pengaruh kanak-kanak yang penuh dengan impian dan sentiasa bersemangat dalam mengejar apa yang diimpikan.

Menurut Presiden Global SK-II, Markus Strobel, kempen #changedestiny akan mencabar ketentuan nasib dan pada masa sama meraikan wanita yang mengatasi cabaran untuk mencapai kejayaan.

Penerbitan filem itu juga didorong hasil tinjauan Indeks Impian Global yang pertama ke atas lebih 5,400 wanita dari 14 negara.

Dapatan kajian berkenaan mendapati enam daripada 10 wanita di Malaysia, tidak berusaha dan tidak berpuas hati dengan kehidupan masing-masing atas pelbagai faktor termasuk isu kewangan dan kebimbangan untuk keluar dari zon selesa.

Keputusan itu juga menunjukkan 82 peratus wanita di seluruh dunia yang berusaha mencapai impian masing-masing akan berpuas hati dengan kehidupan mereka.

Melalui filem pendek Dream Again | SK-II #changedestiny memperlihatkan bagaimana sekatan sosial dan rasa rendah diri menjadi penghalang kepada kebanyakan wanita untuk menghentikan usaha bagi mengejar impian mereka.

Sebagai pemendam impian dan bebas mengejar impian masing-masing, kanak-kanak diberikan peranan sebagai kaunselor tidak diduga yang hanya berkomunikasi dengan wanita dewasa melalui fon-telinga.

Sesuai dengan kempen #changedestiny di Kuala Lumpur, dua kanak-kanak, Danish Anaqi Aaron, 12, dan Dwi Ariana Aaron, 10, mengambil alih peranan sebagai juruhebah radio di Hitz.fm Playlist.

"Apakah impian anda ketika berusia seperti kami?" tanya Danish ketika menghos program radio itu.

"Adakah anda yakin boleh mencapai impian anda sekarang?" tanya Dwi.

Kedua-dua kanak-kanak ini mencetuskan inspirasi dan semangat dalam kalangan wanita dewasa untuk terus berusaha mencapai cita-cita mereka.

"Adakah anda tahu bahawa enam daripada 10 wanita, tidak mengejar cita-cita mereka di Malaysia?" tanya Danish lagi.

"Benar, kebanyakan orang lupa tentang impian mereka apabila usia semakin lanjut. Saya tidak mahu kamu atau sesiapa lupa perasaan untuk memiliki impian," kata Dwi pada penghujung program radio itu.