KUALA LUMPUR: Sejumlah 13 kawasan sekitar Kuala Lumpur mengalami gangguan bekalan air tidak berjadual susulan insiden paip pecah yang berlaku di Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) pagi tadi.

Air Selangor dalam satu kenyataan memaklumkan bekalan air telah ditutup jam 11.30 pagi tadi bagi memastikan kerja-kerja pembaikan paip dapat dilaksanakan.

"Kerja-kerja pembaikan dijangka siap sepenuhnya pada jam 11.30 pagi, 10 November 2021.

"Para pengguna akan mula menerima bekalan air secara berperingkat-peringkat selepas kerja-kerja siap dilaksanakan," memetik kenyataan itu, hari ini.

13 kawasan yang terlibat ialah:

1. Taman Muda
2. Taman Bukit Permai
3. Taman Bukit Pandan
4. Kg Cheras Baru
5. Taman Mawar
6. Taman Seraya
7. Taman Mega
8. Taman Bukit Teratai
9. Taman Melur
10. Taman Saga
11. Taman Putra
12. Pandan Mewah
13. Taman Mestika


Air Selangor juga akan menggerakkan lori-lori tangki ke kawasan yang terjejas dengan keutamaan diberikan kepada premis-premis kritikal seperti hospital, pusat dialisis dan upacara pengebumian.


Justeru, para pengguna dinasihati mematuhi penjarakan fizikal dan sentiasa memakai pelitup muka semasa mengambil bekalan air daripada lori-lori tangki.

Pengguna boleh merujuk kesemua saluran komunikasi rasmi kami seperti aplikasi Air Selangor, Facebook, Instagram dan Twitter atau hubungi Air Selangor di talian 15300 untuk mendapatkan maklumat terkini dari semasa ke semasa.