Penyedia perkhidmatan teksi dalam talian Grab menggesa orang ramai agar tidak mendedahkan maklumat peribadi seorang pemandu yang dilaporkan mati akibat dijerut pada Sabtu malam.

Ketua Negara Grab Malaysia, Sean Goh dalam satu kenyataan hari ini berkata pihaknya sedang bekerjasama dengan polis dalam siasatan melibatkan lelaki berusia 27 tahun yang juga pemandu kontrak di bawah jenama syarikatnya.

“Kami mohon agar orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi atau menyebarkan khabar angin. Buat masa ini pihak kami sedang bekerja rapat dengan pihak berkuasa bagi membantu siasatan.

“Keselamatan pemandu kami adalah sama penting seperti penumpang kami. Kami mengucapkan takziah buat keluarga mangsa dan berharap orang ramai menghormati privasi mangsa demi keluarganya,” katanya.

Tambah Sean, mangsa merupakan pemandu yang rajin dan sering mendapat maklum balas yang baik daripada penumpangnya.

Terdahulu, mangsa yang dikenali sebagai Aiman Nosri ditemukan polis kira-kira jam 11 malam di dalam kenderaannya di tempat letak kereta berdekatan sebuah flat di Selayang.

Mangsa difahamkan kali terakhir bertugas membawa penumpang pada Khamis jam 9.34 malam dari Jalan Tun Tan Cheng Lock ke Selayang Baru.


Sehingga kini, motif pembunuhan masih dalam siasatan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

BACA: Pemandu Grab maut dijerut