Mahkamah Persekutuan telah menetapkan pada 10 Februari ini bagi keputusan rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes liwatnya.

Mahkamah Persekutuan mengeluarkan tarikh itu melalui akaun Twitter rasminya di laman rasminya.
Ketua Bahagian Komunikasi Korporat dan Hubungan Antarabangsa Pejabat Ketua Pendaftar Mahkamah Persekutuan, Mohd Aizuddin Zolkeply mengesahkan perkara itu.

Tarikh keputusan tersebut, yang diketuai Ketua Hakim Tun Arifin Zakaria, yang dimaklumkan dalam akaun Twitter itu turut menyatakan keputusan akan dibuat pada jam 9 pagi.

Sementara itu, Anwar dalam blog rasminya yakin yang beliau akan dibebaskan berdasarkan kepada perincian fakta dan undang-undang kukuh yang telah dibentangkan di Mahkamah Persekutuan.

"Saya yakin akan dibebaskan berdasarkan perincian fakta dan undang-undang kukuh yang telah dibentangkan di hadapan panel Mahkamah Persekutuan," kata Anwar.

"Fitnah tidak wajar dijadikan alat dalam tinju politik dan diberi ruang untuk memporak-perandakan negara. Saya panjatkan doa pada Allah Yang Maha Esa agar keadilan dapat ditegakkan dan saya dibebaskan," katanya lagi.