Masyarakat Cina di Negeri Sembilan diingatkan agar jangan mudah terpedaya dengan hasutan pihak pembangkang yang berhasrat menukar kerajaan negeri pimpinan Barisan Nasional (BN).

Ketua Pemuda MCA Kebangsaan Datuk Chong Sin Woon semasa memberikan ingatan itu berkata sudah acap kali parti pembangkang melaungkan slogan "Ini Kalilah", tetapi tidak pernah berjaya membentuk kerajaan di negeri ini.

"Saya memberitahu masyarakat Cina bahawa jangan lagi mendengar hasutan pembangkang khususnya DAP yang mengatakan bahawa mereka mampu menukar kerajaan Negeri Sembilan.

"Saya kata itu semua omong-omong kosong sahaja, sudah lapan tahun kita tidak ada wakil rakyat daripada kalangan parti komponen Cina di dalam kerajaan Negeri Sembilan.

"Jadi dengan kekuatan UMNO sekarang, tidak mungkin kerajaan Negeri Sembilan boleh ditukar, jadi jangan lagi percaya apa-apa cakap manis daripada DAP," katanya kepada Bernama selepas Majlis Makan Malam bersempena sambutan Tahun Baharu di Paroi dekat sini, malam tadi.

Chong yang juga Timbalan Menteri Pendidikan berkata sokongan kaum Cina terhadap MCA dan Gerakan semakin bertambah dan berjanji untuk berusaha dengan lebih kuat lagi untuk kedua-dua parti komponen BN itu menang pada pilihan raya umum akan datang.

"MCA dan Gerakan di Negeri Sembilan ini akan bekerja dengan lebih keras dan bersatu.

"Semua barisan kepimpinan MCA dan Gerakan di negeri ini terdiri daripada barisan yang baharu dan muda yang penuh dengan wawasan untuk berjaya," katanya.

-- BERNAMA