HARRY Kane telah diberi kebenaran untuk pergi ke Jerman untuk melengkapkan perubatan dengan Bayern Munich, menurut laporan.

Ia berikutan bidaan Bayern yang dilaporkan telah mencapai persetujuan dengan Tottenham mengenai perjanjian GBP95 juta untuk menandatangani penyerang England itu.

Kelab-kelab itu dilaporkan telah menyelesaikan secara prinsip mengenai syarat untuk kapten England itu berpindah ke Bayern selepas beberapa siri bidaan awal musim panas ditolak, menurut laporan yang memetik sumber di Jerman.

Tottenham tidak mengulas mengenai laporan terbaru yang muncul dari Jerman.

Kane bakal memasuki tahun terakhir kontraknya di Tottenham, bermakna dia akan bebas pergi tanpa bayaran dalam masa 12 bulan.

Pengerusi Spurs, Daniel Levy, dipercayai menghargai penyerang itu hampir GBP120 juta, tetapi risiko aset bintang kelab itu berlepas secara percuma dalam masa kurang setahun telah menggariskan rundingan dengan Bayern.

Kane dilaporkan berminat untuk tinggal di England untuk mengejar rekod jaringan Alan Shearer sepanjang masa Liga Perdana Inggeris iaitu 260.

Dia telah menjaringkan 213 kali dalam senarai teratas sejak membuat penampilan pertama Spurs pada 2012.

Dia menjadi sasaran Manchester United pada awal musim panas, tetapi kelab itu sebaliknya memilih untuk menyasarkan alternatif yang lebih murah dalam usaha untuk kekal dalam bajet perpindahan mereka.

Penyokong Spurs menyanyikan lagu 'kami mahu anda kekal' semasa kemenangan persahabatan 5-1 Ahad ke atas Shakhtar Donetsk, perlawanan pertama pengurus baharu, Ange Postecoglou di laman sendiri.

Pasukan itu memulakan kempen Liga Perdana Inggeris mereka di Brentford pada hari Ahad, dengan Kane dilaporkan berminat untuk masa depannya telah ditentukan pada masa itu. - Stadium Astro