KETUA Pegawai Eksekutif Liga Bolasepak Malaysia (MFL), Datuk Stuart Ramalingam, memberi bayangan Liga Malaysia (Liga-M) musim depan bakal bermula pada April 2024 hingga April 2025.

Pendekatan ini diambil bagi memastikan kalendar saingan domestik selari dengan takwim Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) termasuklah melibatkan penyertaan kelab-kelab Malaysia di pentas Piala AFC, Liga Juara-Juara Asia (ACL) serta kalendar skuad Harimau Malaya.

Meskipun rumit, Stuart percaya segala aspek telah diteliti bagi melaksanakan penganjuran liga yang lebih teratur dan kompetitif.

"MFL (ingin) selari dengan perubahan yang diambil AFC. Kemungkin besar liga kita akan bermula tahun depan dan transisi dua musim untuk selari dengan liga juara-juara dan kalendar AFC 

"Ini bukan senang tetapi kami rasa perlu diambil (membabitkan) pergerakan liga dalam jendela perpindahan, waktu rehat seimbang dengan AFC," katanya pada Selasa. 

Untuk rekod, kali terakhir Liga-M dianjurkan secara dua tahun berbeza untuk tempoh semusim ialah pada 2007/2008. - Stadium Astro