MALAYSIA Pro Cycling (MPC) menutup kempen Princess Maha Chakri Sirindhorn’s Cup Men Tour of Thailand 2024, di Bangkok dengan meraikan kecemerlangan mereka dalam perlumbaan Jelajah UCI itu.

Dalam aksi peringkat terakhir berkenaan, pelumba MPC berhasil meraih tempat kedua dengan mempamerkan kemahiran dan keazaman luar biasa.

Selain itu, pasukan berkenaan juga memenangi gelaran Pelumba Terbaik ASEAN, bahkan Mohamad Izzat Hilmi Abdul Halil terus mencipta sensasi dengan memenangi Jersi Hijau selaku Raja Pecut.

Mengulas mengenai prestasi keseluruhan MPC, jurucakap pasukan itu, Sayuti Zahit, berkata: "Kami amat berbangga dengan prestasi pasukan kami sepanjang jelajah ini.

"Dengan kemenangan gemilang dalam perlumbaan sebelum ini dan kejayaan Syawal Mazlin mendapat tempat kedua, kami telah menunjukkan potensi kami dalam arena berbasikal kompetitif.

"Ini merupakan Jelajah UCI pertama kami dan kami teruja dengan keputusan positif yang diraih.

"Kami harap dapat terus memperkembangkan kejayaan ini dan terus mendorong pelumba dari MTB ke berbasikal lebuh raya ini untuk kejayaan yang lebih besar," katanya.