MANCHESTER United mengesahkan bahawa Paul Pogba akan meninggalkan kelab itu secara ejen bebas pada penghujung bulan ini.

Pemain tengah Perancis itu kembali menyertai The Red Devils daripada Manchester United dengan tanda harga £89 juta (RM486.67 juta) pada 2016 -- empat tahun selepas meninggalkan Old Trafford untuk ke Turin.

Pogba dijangka akan sekali lagi meninggalkan United apabila kontraknya tamat dan perkara itu kini telah disahkan kelab berkenaan.

Pemain berusia 29 tahun itu hanya dapat melakukan 20 penampilan Liga Perdana Inggeris (EPL) dalam musim terakhirnya bersama United.

Pogba kini juga sedang dikaitkan dengan beberapa kelab gergasi Eropah, termasuk pemenang Liga Juara-Juara Eropah (UCL), Real Madrid, dan bekas kelabnya, Juventus.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan dalam laman web rasmi mereka, United berkata: "Kelab ini mengumumkan bahawa Paul Pogba akan meninggalkan Manchester United pada penghujung Jun ini, selepas kontraknya berakhir.

"Semua di kelab ini mahu mengucapkan tahniah buat Paul atas kejayaan kariernya dan berterima kasih atas sumbangannya buat Manchester United.

"Kami mendoakan yang terbaik untuk langkah seterusnya dalam satu pengembaraan yang hebat buatnya."


Pogba memenangi gelaran Piala Liga Inggeris (EFL) dan Liga Europa selepas kembali ke United enam tahun lalu, di mana kedua-dua kejayaan itu diraih sewaktu musim pertamanya sepanjang tempoh berkenaan dan di bawah bimbingan Jose Mourinho.

Dia meninggalkan kelab itu selepas melakukan 157 penampilan dalam EPL, menjaringkan 29 gol dan menghasilkan 38 bantuan jaringan.