DENGAN ini secara rasminya Majlis Pelancaran Kejohanan Sepaktakraw Piala Dunia, Kuala Lumpur 2024 telah diadakan di di Pusat Dagangan Dunia (WTC) pada Jumaat (9 Mac).

Selain piala pusingan yang mempunyai reka bentuk dan kelasnya yang tersendiri serta bas kejohanan yang disediakan buat keseluruhan negara yang terlibat oleh pihak penganjur kita sebagai rakyat Malaysia seharusnya berbangga kerana kejohanan beprestij ini juga akan dimeriahkan lagi dengan lagu tema kejohanan yang bertajuk 'We Are The Nation' nyanyian dari Black Hanafiah.

Umum mengetahui lagu tema adalah sangat penting untuk para pemain tingkatkan motivasi dan para peroleh semangat untuk kekal bersorak serta mengahyati nilai sentimental yang tinggi untuk mengharumkan nama negara.

Sebelum ini kita selalu dimomokkan dengan beberapa lagu berhantu seperti Kita Juara (KRU), Standing In The Eyes Of The World (Ella) dan Gemuruh (Faizal Tahir) bagi meingkatkan semangat kesukanan sesama kita rakyat Malaysia.

Dengan ini secara rasminya sebanyak 21 buah negara sudah mengesahkan slot untuk menyertai Piala Dunia Sepak Takraw 2024 yang akan berlangsung di Stadium Titiwangsa pada 18 hingga 26 Mei ini.



Kredit perlu diberikan kepada kepimpinan Persatuan Sepaktakraw Malaysia (PSM) yang diketuai oleh Datuk Mohd Sumali Reduan, Datuk Abdul Halim, Dato Seri Abdul Puhat lain-lain kerana telah meletakkan satu penanda aras dan prestasi cemerlang dalam persediaan penganjuran bertaraf dunia dan ini wajar dicontohi negara-negara lain bagi edisi akan datang.

*Artikel asal yang disiarkan di Stadium Astro