Liga Bola Sepak Malaysia (MFL) enggan tertipu buat kali kedua.

Demikian disuarakan Ketua Pegawai Eksekutif MFL, Kevin Ramalingam, yang menegaskan permohonan Perlis untuk kembali beraksi dalam Liga Malaysia (Liga-M) tipis.

Beliau berkata demikian mengulas rayuan yang dikemukakan wakil Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA) pada Khamis, selepas pasukan itu dibenarkan membuat rayuan mengikut perlembagaan badan pentadbir liga itu.

Wakil itu mengemukakan rayuan kepada MFL agar keputusan itu ditarik balik bagi memastikan skuad Singa Utara boleh beraksi semula dalam Liga Perdana.

PFA mempunyai tempoh tujuh hari bermula daripada keputusan ahli lembaga pengarah MFL pada Rabu untuk proses rayuan itu, dengan syarat mereka perlu membuktikan kesahihan terhadap dokumen kewangan persatuan.

BACA: PFA diberi tempoh seminggu rayu elak penyingkiran dari Liga Malaysia

BACA: Hairan 'orang luar' dipilih - Bekas penjaga gol Perlis

Ahli lembaga pengarah MFL pada Rabu sebulat suara memutuskan untuk membatalkan penyertaan Perlis dalam Liga-M 2019 berkuat kuasa serta merta.

Keputusan itu dicapai setelah Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA) gagal membuktikan kemampuan untuk menguruskan pasukan bagi bersaing dalam Liga-M musim ini.

BACA: Azmi Muslim akui jadi mangsa keadaan

BACA: Safee tinggalkan Singa Utara untuk ajar pengurusan

Sementara itu, Timbalan Presiden PFA Abd Karim Khan Mansor Ahmad Khan enggan mengulas lanjut mengenai desakan ramai pihak agar Presiden Datuk Ahmad Amizal Shaifit Ahmad Rafie meletak jawatan.

Sebaliknya, beliau hanya fokus kepada usaha menyelesaikan masalah yang dialami pemain Perlis, dengan mengharapkan keajaiban berhubung rayuan mereka pada Khamis.