CRISTIANO RONALDO akan kekal bersama Juventus di sebalik dia akan berhijrah sebelum musim baru bermula, menurut naib presiden kelab Serie A itu, Pavel Nedved.

Pemain kebangsaan Portugal memasuki tahun terakhir kontrak empat tahun sejak berhijrah dari Real Madrid.

Ronaldo telah dikaitkan dengan perpindahan meninggalkan Turin menjelang musim baharu, dengan bekas kelab, Manchester United dan Real Madrid antara yang dilaporkan berminat, termasuk dengan Paris Saint-Germain.

Pemain berusia 36 tahun itu menjaringkan 29 kali pada musim 2020-21 untuk memenangi Capocannoniere sementara sebelum turut pernah memenangi penjaring terbanyak dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) dan La Liga.

"Ronaldo akan kembali berlatih pada hari Isnin dan dia akan kekal bersama kami," kata Nedved kepada Sky Sport Italia.

Nedved bercakap mengenai masa depan Ronaldo setelah Juve mengalahkan Cesena 3-1 dalam aksi persahabatan dan juga ditanya tentang Paulo Dybala dan Giorgio Chiellini.

"[Pengarah Federico] Cherubini sudah menghubungi agen [Dybala], yang akan tiba di Turin minggu depan," jelas bekas pemain tengah Juventus dan Republik Czech, Nedved.

Bagi pertahanan tengah Itali, Chiellini, kontraknya berakhir pada bulan Jun, Nedved berkata, "Apabila dia kembali ke pasukan selepas tamat percutiannya, kami akan berbincang."