KUALA LUMPUR: Badan bebas First Instance Body (FIB) telah menarik balik sekatan perpindahan pemain pada jendela kedua pasukan tercorot Liga Super, Kelantan FC, berkuat kuasa semalam.

Liga Bolasepak Malaysia (MFL) dalam kenyataan memaklumkan FIB telah menerima segala dokumen yang diperlukan untuk menarik perintah sekatan perpindahan pemain yang telah dikenakan.

"Namun begitu, penarikan balik sekatan perpindahan pemain ini adalah berbeza dan tidak mempunyai impak ke atas sebarang sekatan perpindahan pemain yang dikenakan oleh Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) ataupun Persekutuan Bolasepak Antarabangsa (FIFA) selepas ini," menurut kenyataan itu.

Pada awal bulan ini Kelantan menerima padah apabila dijatuhkan hukuman sekatan perpindahan pemain pada jendela kedua bermula 5 Julai lepas.

Hukuman itu susulan kegagalan skuad The Red Warriors itu menghantar bukti bayaran caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), selain tunggakan gaji pemain serta pegawai, bagi tempoh April dan Mei lepas sebelum tarikh akhir yang ditetapkan pada 28 dan 30 Jun lepas.

Kelantan mengalami musim Liga Super yang buruk apabila hanya mengumpul lima mata selepas meraih satu kemenangan dan dua seri dalam 17 perlawanan setakat ini.

-- BERNAMA