AC MILAN 1 SALERNITANA 1

AC Milan terlepas peluang untuk mengukuhkan kedudukan dalam kelompok empat teratas Serie A apabila Boulaye Dia memadamkan jaringan pembukaan Olivier Giroud untuk Salernitana mengikat kedudukan 1-1 di San Siro awal pagi tadi.

Dengan Inter Milan, Lazio dan AS Roma keciciran mata minggu ini, Milan berpeluang untuk mencerahkan peluang mereka dalam pemburuan slot ke Liga Juara-Juara Eopah (UCL) musim depan dan segalanya tampak baik apabila Giruod menanduk masuk gol pembukaan mereka pada penghujung babak pertama.

Bagaimanapun, Salernitana memberikan respons terbaik dalam babak berikutnya, di mana Dia menyamakan kedudukan pada minit ke-61.

Malang berganda menimpa pasukan tuan rumah itu apabila semakan video bantuan pengadil (VAR) membatalkan keputusan sepakan penalti yang diperoleh mereka memandangkan Ismael Bennacer kelihatan terlalu mudah merebahkan badan sewaktu bersaing dengan Domagoj Bradaric.

Keputusan itu bermakna Milan kekal di tangga keempat Serie A dengan hanya berkelebihan satu mata di atas pasukan di tangga kelima, Roma, dalam perebutan slot ke UCL musim depan.