VIRGIL van Dijk mengakui dia tidak mahu berdepan dengan jentera serangan Liverpool selepas Villarreal gagal mengekang pasukan Reds.

Sadio Mane menjadi pemain ketiga Liverpool yang menjaringkan 20 gol musim ini apabila pasukan Jurgen Klopp memenangi perlawanan separuh akhir pertama Liga Juara-Juara di Anfield 2-0 semalam.

Mohamed Salah dan Diogo Jota juga telah mencapai jumlah itu pada kempen 2021-22, manakala Luis Diaz telah menjadi pendedahan sejak ketibaannya dari Porto pada Januari.

Divock Origi juga memainkan peranannya musim ini, sekali lagi turun dari bangku simpanan untuk menjaringkan gol menentang Everton dalam kemenangan 2-0 derby Merseyside Ahad lalu lepas yang mengekalkan tekanan ke atas pendahulu Manchester City dalam perebutan kejuaraan Liga Perdana Inggeris.

Van Dijk berasa lega kerana dia dapat melihat barisan hadapan The Reds yang berleluasa mencipta kekacauan daripada perlu mencuba dan menghalang mereka.

Bek tengah itu memberitahu laman web rasmi kelab: "Mereka sangat penting untuk kami pada masa ini. Saya tidak mahu berdepan dengan mana-mana penyerang kami.

"Diogo dari bangku simpanan, Luis, Mo, Sadio, ia luar biasa, Divock perlawanan terakhir. Kami berada dalam saat yang baik, semua orang saling mendesak dan kami akan cuba meneruskannya, dan jumlah kerja yang mereka lakukan luar biasa juga."