WATFORD telah melantik bekas bos England, Roy Hodgson sebagai pengurus baharu mereka.

Hodgson, 74, mengambil alih jawatan Claudio Ranieri, semalam selepas hanya tiga bulan memegang jawatan itu.

Ray Lewington, yang mengendalikan Watford dari 2002 hingga 2005 dan telah bekerja secara meluas sebagai penolong pengurus Hodgson, juga telah menyertai kelab itu.

Kerjaya kejurulatihan Hodgson bermula pada tahun 1976, apabila dia mengendalikan kelab Sweden Halmstad selama empat tahun.

BACA: Ranieri dipecat Watford selepas tewas kepada Norwich 

Kerjaya kelabnya telah menyaksikan beliau menguruskan Inter, Liverpool dan Udinese, Blackburn Rovers dan Neuchatel Xamax, manakala beliau juga pernah melatih pasukan kebangsaan Switzerland, Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan Finland.

Menjadi kegemaran penyokong Fulham selepas membawa mereka ke final Liga Europa pada 2010, Hodgson menjadi bos England dua tahun kemudian, mara ke suku akhir Euro 2012.

Tempoh mengendalikan Three Lions ternyata mengecewakan, tersingkir daripada peringkat kumpulan dalam Piala Dunia 2014 sebelum disingkirkan Iceland dalam Euro 2016.

Hodgson kemudian membimbing Crystal Palace dan membantu mereka terselamat daripada penyingkiran selepas tewas tujuh perlawanan pertama bagi musim 2017-18 sebelum memperoleh 49 mata pada 2018-19, menyamakan pencapaian terbaik kelab tersebut.