ZINEDINE ZIDANE telah memberi bayangan dia akan kembali melatih 'tidak lama lagi', di tengah-tengah spekulasi berterusan dia akan menjadi pengganti Didier Deschamps mengendalikan skuad Les Bleus.

Pengurus yang memenangi Liga Juara-Juara tiga kali itu telah meninggalkan tugas sebagai ketua jurulatih Real Madrid pada 2021 tetapi telah dikaitkan dengan banyak jawatan teratas di seluruh Eropah.

Jawatan bersama kelab seperti Juventus dan Paris Saint-Germain telah digembar-gemburkan, walaupun sementara mengambil alih Les Bleus selepas tamat Piala Dunia di Qatar turut menjadi bualan.

Zidane kini mungkin telah membuatkan khabar angin itu bertiup kencang apabila mendedahkan dia merancang untuk kembali dalam masa terdekat.

"Adakah saya rindu bergelar jurulatih? Buat masa ini, kami menunggu, kami menunggu tempoh yang singkat. Tidak lama lagi, tidak lama lagi," katanya kepada RMC Sport.

Zidane juga bercakap mengenai Piala Dunia di Qatar, di mana Perancis mempertahankan gelaran yang mereka menangi di Rusia empat tahun lalu, dan berminat untuk kritikan terhadap kejohanan itu dihentikan untuk memberi tumpuan kepada aksi yang ditawarkan.

“Saya rasa kita perlu mengetepikan kontroversi itu dan memberi ruang untuk perlawanan dan tempat untuk Piala Dunia,” tambahnya.

"Apa pun, apa yang akan kami katakan tentang apa-apa pun, ia tidak akan pernah betul, tidak pernah benar dan ia tidak akan pernah sesuai. Jadi kami perlu meninggalkan ruang untuk bola sepak dan pertandingan supaya semua peminat berseronok."



Misi mempertahankan kejuaraan Perancis bermula pada 22 November menentang Australia, kemudian bertembung dengan Denmark dan Tunisia dalam Kumpulan D. -- Stadium Astro