ANTARA pelbagai berita dari dalam dan luar negara yang disiarkan di Astro AWANI, berikut adalah 10 berita yang paling meraih perhatian sepanjang hari ini, Rabu, 20 November 2019.

1) Identiti lelaki yang dikaitkan dalam video intim diketahui bulan depan

Identiti lelaki dalam video intim sejenis yang pernah menggemparkan negara beberapa bulan lalu akan diketahui sebelum hujung tahun ini.

2) Kes Adib: Polis akan guna alat pengesan bohong terhadap saksi utama

Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menggunakan alat pengesan bohong atau poligraf ketika merakam percakapan beberapa saksi yang dipanggil untuk membantu siasatan kes kematian anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim.

3) Bukit Aman panggil 14 saksi bantu kes kematian Teo Beng Hock

Polis akan memanggil 14 saksi lagi untuk membantu siasatan kes kematian bekas pembantu politik DAP, Teoh Beng Hock selepas Peguam Negara mengarahkan kes kematian mengejut itu disiasat semula di bawah seksyen 342 Kanun Keseksaan pada Julai lalu.

4) Azmin masih tidak hadir mesyuarat Biro Politik PKR

Biro Politik Keadilan masih menunggu penjelasan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berhubung pertemuannya dengan Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) pada Isnin lalu.

5) Dewan Rakyat: Sidang bermula dengan tidak cukup korum

Loceng Sidang Dewan Rakyat dibunyikan dua kali pagi ini susulan bilangan Ahli Parlimen yang hadir didapati tidak cukup korum ketika sidang bermula.

6) "Saya jumpa Agong? Itu fake news" - Anwar Ibrahim

Semua pihak diminta tidak melayan apa sahaja usaha menyebar berita tidak benar yang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah di Istana Negara di Istana Negara pada pagi Rabu.

7) Tun M pertimbang rombak kabinet, namun kemungkinan sebelum APEC 2020

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan menimbang saranan Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia untuk melakukan rombakan kabinet, susulan kekalahan teruk Pakatan Harapan sewaktu Pilihan Raya Kecil Tanjung Piai, 16 Nov lepas.

8) Kereta terbang atau dron? Mana satu yang betul?

Ramai yang keliru dan tertanya-tanya apa sebenarnya yang akan diperkenalkan oleh kerajaan - kereta terbang atau dron?

9) Badak sumbu Sumatera terakhir Malaysia makin tenat

Badak sumbu Sumatera terakhir di Malaysia yang dikenali sebagai Iman kini berada dalam keadaan kritikal berikutan keadaan kanser yang dihidapi badak betina itu.

10) Jose Mourinho diumum pengurus baharu Tottenham Hotspur

Bekas pengendali Manchester United dan Chelsea, Jose Mourinho dinamakan sebagai pengurus baharu Tottenham Hotspur dengan kontrak berakhir sehingga musim 2022-23.