Padanlah pendingin hawa tak sejuk, ada ular sawa batik dalam kereta rupanya

Padanlah pendingin hawa tak sejuk, ada ular sawa batik dalam kereta rupanya
Gambar ular sawa tular di media sosial. -Foto Sinar Harian
BUKIT MERTAJAM: Pendingin hawa kurang sejuk, sila bawa kereta ke Balai Bomba dengan segera.

Tindakan itu dilakukan Daniel Hakimi apabila mendapati pacuan empat rodanya tidak berfungsi sejak empat hari lalu, gara-gara pendingin hawa didakwa telah rosak.

Bagaimanapun, setelah melakukan pemeriksaan secara terperinci, dia mendapati seekor ular sawa batik bersembunyi di bahagian penapis pendingin hawa.
Dia memuat naik beberapa keping gambar di Facebooknya ketika operasi menyelamat ular sawa yang telah berada di bahagian penapis pendingin hawa sejak empat hari lalu di Balai Bomba dan Penyelamat Bukit Mertajam.

Katanya, berkemungkinan ular tersebut menyelinap masuk ke dalam pacuan empat roda ketika dia berada di hutan di Sik, Kedah.

Penularan gambar itu mencuri perhatian netizen yang rata-ratanya mempersoalkan bagaimana ular berkenaan berada di bahagian tersebut.

Rata-rata netizen berkata adalah amat berbahaya sekiranya ular berkenaan boleh memasuki ke ruang penumpang tanpa disedari.



Tag: Daniel Hakimi, pancuan empat roda, pendingin hawa, BBP Bukit Mertajam, hutan Sik, ular sawa batik


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.