PENYERANG Paris Saint-Germain (PSG) dan Brazil, Neymar, menyasarkan untuk kembali ke sesi latihan selepas menjalani pemeriksaan kesihatan terakhirnya pada 17 Mei.

Neymar diketepikan sejak Februari apabila tulang kakinya patah dalam perlawanan menentang Marseille yang memaksanya memerlukan pembedahan.

Walaupun timbul bahaya terlepas Piala Dunia bersama Brazil, terdapat kekeliruan tentang tarikh tepat kepulangannya untuk beraksi sekali lagi bersama PSG musim ini.

"Saya tidak boleh meramalkan betul-betul (bila akan kembali dalam latihan), ia bergantung kepada bagaimana ia (pemulihan) meningkat," kata Neymar kepada wartawan di Sao Paulo.

"Saya akan mempunyai peperiksaan terakhir pada 17 Mei, jika saya tidak silap. Maka ia bergantung kepada bagaimana saya akan meningkat dari situ.

"Sekiranya saya perlu meletakkan tarikh tertentu, maka ia adalah pada 17 Mei. Saya rasa saya sentiasa berhubung dengan (jurulatih Brazil) Tite dan (penyelaras teknikal Brazil) Edu ​​Gaspar. Kami bertukar maklumat dan ia berjalan lancar.

"Saya akan mempunyai masa yang cukup untuk kembali ke Piala Dunia dan terlebih dahulu membuat persediaan. Ia tidak baik kerana cedera, tetapi saya berasa tenang.

"Kami perlu melihatnya daripada sudut positif. Saya harap saya dapat ke sana dengan lebih baik.

"Saya mempunyai beberapa keraguan, tentu saja -- pembedahan pertama saya, ia normal. Saya akan dapat kecergasan, bekerja keras seperti yang saya boleh lakukan.

"Dari saat saya dapat meneruskan latihan, saya akan meletakkan diri saya lebih banyak kerana impian itu makin hampir, Piala Dunia. Saya menunggu empat tahun untuk peluang ini dan kini makin hampir."