BAJU tidur pewaris diraja Britain, Putera Charles digosok setiap pagi dan tali kasutnya ditekan rata dengan seterika, kata bekas pelayan istana, Paul Burrell.

Portal Mirror melaporkan, Burrell yang bekerja dengan keluarga diraja Britain pada 1990-an juga mendedahkan Charles mempunyai beberapa permintaan yang spesifik bila tiba waktu mandi pagi.

Bercakap semasa dokumentari Amazon Prime Serving the Royals: Inside the Firm, Burrell mendedahkan "Suhu air mestilah hangat, dan hanya separuh penuh."

Bekas pelayan itu juga menambah bahawa palam mandi mesti menghadap arah tertentu, tuala mandinya mesti disusun mengikut citarasanya dan seluar dalamnya tidak boleh berkedut di tempatnya.

Dan siapa tahu, mungkin rutin yang dilakukan Charles setiap pagi juga diperluaskan kepada tetamu setiap kali mereka menginap?

Jika ya, mungkinkah Putera Harry dan Meghan Markle diberi layanan yang sama apabila mereka melawat UK?

Itu kerana Charles dikatakan telah berusaha memujuk anaknya dengan menjemput Harry dan keluarganya untuk tinggal bersamanya jika datang dari Amerika.

Putera Wales telah menyatakan hasrat untuk menghabiskan masa berkualiti bersama cucu-cucunya, setelah tidak berjumpa Archie sejak berusia enam bulan dan tidak pernah bertemu dengan bayi perempuan Harry dan Megan, Lilibet Diana, yang dilahirkan pada bulan Jun.

Tawaran untuk menyatukan keluarga buat kali pertama sejak Harry dan isterinya Meghan memutuskan untuk berhenti daripada peranan diraja mereka dan membina rumah di California dibuat oleh waris menjelang Krismas, difahamkan.

Seperti anak raja lain, Putera Charles mempunyai sepasukan kakitangan yang membantunya dalam kehidupan seharian - dan nampaknya mereka yang membantunya membentuk bahagian penting dalam rutin paginya yang rumit dan agak pelik.

Sebagai seorang diraja kanan dan bakal Raja, Putera Charles mempunyai sepasukan kakitangan untuk membantunya dalam kehidupan seharian.

Tugas yang mereka bantu termasuk memasak makanannya, mengemas katilnya dan memastikan dia berada di tempat yang betul pada masa yang sesuai untuk pertunangan diraja.