Seorang isteri tiba-tiba 'sawan' selepas suaminya mahu diheret ke balai polis gara-gara gagal mengemukakan lesen memandu atau dokumen pendaftaran motosikalnya.

Wanita yang dikenali sebagai Quan itu dikatakan berguling-guling di hadapan kereta peronda polis ketika suaminya hendak dibawa ke balai polis berhampiran untuk disoal siasat.

Bukan setakat itu, wanita terbabit tiba-tiba mengadu tidak sihat hingga menyebabkannya berguling-guling selama sejam selain anak perempuannya yang bersama-sama mereka tidak berhenti menangis.

Ekoran tindakan itu luar biasa wanita itu, pihak polis menghubungi pasukan paramedik selepas wanita itu enggan mendengar nasihat mereka supaya tidak berbuat berbuat demikian (berguling-guling).

Wanita itu kemudian memberitahu pasukan paramedik bahawa dia mahu suaminya dilepaskan tetapi pasukan polis enggan berbuat demikian.

Kejadian itu berlaku apabila ketiga-tiga beranak yang sedang menaiki sebuah motosikal ditahan pihak polis dalam pemeriksaan rutin, lapor portal Thepaper.cn.

Apabila pegawai polis meminta suaminya yang dikenali sebagai Wang menyerahkan dokumen, namun lelaki itu gagal berbuat demikian.

Wang kemudian diminta untuk pergi ke stesen polis untuk siasatan lanjut.

Bagaimanapun, selepas sejam bergelimpangan di bawah kenderaan polis, pasukan paramedik berjaya memujuk Quan lalu membawa dia dan anak perempuannya ke hospital untuk rawatan lanjut.