DUA hari lagi menjelang pelancaran album Kill This Love, kumpulan BLACKPINK bermurah hati 'belanja' sebuah lagi sedutan muzik video buat peminat-peminat setia mereka.

Dalam tempoh lima jam selepas dimuat naik di saluran YouTube, video teaser berkenaan sudah dilayari oleh 2.5 juta penonton, iaitu satu pencapaian yang membanggakan.

Rekod tontonan itu juga sekali gus memberikan petanda bahawa peminat tegar BLACKPINK yang dikenali sebagai BLINK seakan-akan tidak senang duduk menanti detik pelancaran Kill This Love pada Jumaat ini.

Syarikat rakaman yang dinaungi BLACKPINK, YG Entertainment sebelum ini mengumukan mini album kedua kumpulan itu memuatkan lima buah lagu iaitu "Kill This Love", Don't Know What To Do", "Kick It", "Hope Not", and "DDU-DU DDU-DU" (versi remix).



Dalam sedutan klip video berdurasi 22 saat itu kesemua anggota BLACKPINK, Lisa, Jisoo, Jennie dan Rose menggayakan watak yang kelihatan garang seperti karakter Tomb Raider.

BACA: BLACKPINK, Tomb Raider versi Korea?

BACA: BLINK ragu-ragu dengan senarai lagu daripada album baharu BLACKPINK?

Sehari sebelum album Kill This Love dilancarkan, BLACKPINK akan mengadakan hitung detik (countdown) iaitu pada pukul 11 malam (waktu Korea Selatan) bersama peminat-peminat mereka sempena meraikan album baharu itu.


Semakin mendekati hari pelancaran album, semakin banyak kejutan yang diberikan daripada BLACKPINK yang baru-baru ini tersenarai untuk “Forbes 30 Under 30” bagi tahun 2019.

Menurut laporan International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) 2019, mendapati terdapat kenaikan jualan seni muzik sebanyak 18 peratus di Korea Selatan yang antara lain faktor kenaikan itu ada kaitan dengan rahsia kejayaan kumpulan BLACKPINK dan band boy popular, BTS.

BLINK, sudahkah anda bersedia untuk pelancaran album “Kill This Love” yang bakal meletup pada 5 April ini?