Personaliti media sosial iaitu Aisyah Hijanah mendedahkan rumah tangganya dengan suami, Mohd Hazalif ditimpa ujian berat selepas enam tahun berkahwin.

Di sebalik senyuman, pasangan itu telah melalui dugaan di mana ada individu didakwa cemburu melihat kebahagiaan mereka.

Menurut Aisyah, dugaan yang dihadapi kali ini sangat mencabar terutamanya dari segi keimanan dan kesetiaan.

“Aisyah rasa sepaniang enam tahun kahwin, inilah yang paling mencabar. Mental dan fizikal penat, mencabar iman dan kesetiaan apatah lagi dalam kesihatan tubuh badan yang sangat terhad. 

“Tak ada pasangan yang nak hadap perkara ini. Tak ada pasangan yang nak hadap pendatang luar masuk ke dalam keluarga. 

“Tetapi perkara itu berlaku kepada kami dan saya harus kuat. Jika tidak saya akan kalah dalam perjuangan ini.

“Sepanjang enam tahun ini, saya tidak benarkan sesiapa tembusi hati saya. Sebab saya tahu, ini adalah penghormatan kepada suami saya dan tiada lelaki yang berani mendekati saya.

“Saya benar-benar menjaga jarak dan juga jurang dengan lelaki. Bagi saya, suami saya berhak mendapat 100% kasih sayang, cinta, layanan baik dan perhatian saya.

“Saya tidak perlukan perhatian daripada mana-mana lelaki lain. Begitu juga wanita, mereka juga harus respek jurang tersebut.

“Kalau anda tahu lelaki itu merupakan suami orang, jangan berani untuk menganggu atau berpura-pura untuk mendapatkan perhatiannya,” dedahnya.



Kongsi Aisyah lagi, disebabkan dugaan yang dilalui itu juga menyebabkan dirinya mengalami penurunan berat badan yang ketara.

“Pada mulanya, amat sukar untuk saya menanggung segala-galanya. Saya tidak tahu berapa banyak air mata yang jatuh, berapa banyak kesakitan yang saya tanggung.

“Semuanya sangat menyakitkan bagi saya. Saya susut berat badan sehingga 44kg. Ramai orang bertanya ‘Aisyah kenapa susut?’ dan saya tidak mempunyai sebarang jawapan untuk itu.

“Bagi saya, saya kelihatan normal secara fizikal, tetapi bagi orang yang sering melihat saya, mereka nampak saya berubah.

“Bila Aisyah tanya pada ustaz, ada yang kata nampak sesuatu pada Alif dan ada niat seseorang untuk merosakkan rumah tangga. Wallahu a'lam,” tulisnya.

Dalam hantaran yang sama, Aisyah juga memaklumkan telah membawa Alif berubat dan diberitahu suaminya itu terkena perbuatan ‘hasad dengki’.

“Pertamanya saya telah membawa suami bertemu dengan ustaz dan ustaz mengatakan Alif terkena perbuatan ain iaitu hasad dengki.

“Alhamdulillah lepas balik, dah bincang dan buat apa ustaz suruh, saya nampak perubahan pada dirinya. Tetapi saya pula yang melalui kesakitan itu selama dua minggu.

“Kedua saya bawa dia bertemu ustaz Halim dan usaha saya tidak berhenti di situ. Kemdian kami ke Kelantan dan alhamdulillah segala perkara buruk telah berkurangan,” jelasnya.

Terdahulu, Aisyah dan Alif mendirikan rumah tangga pada 2017.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Khadeejah Hijanah, 2, dan Muhammad Hassan Syarif yang kini berusia empat bulan. - Gempak