SHAH ALAM: Hanya tinggal tiga minggu sahaja lagi untuk melangkah ke minggu akhir namun perjalanan Coex di Big Stage terhenti setakat minggu ketujuh.

Meskipun sedih kerana harus meninggalkan pentas itu, Coex yang dianggotai oleh Mikaela Qistina, Eyqa Shahidan, Dalini, Elysya Khan, dan Amylia Loh sangat bangga dengan pencapaian mereka di dalam program hiburan tersebut.

Mereka sebagai satu kumpulan sebulat suara menyatakan bahawa sebelum menyertai Big Stage mereka tidak mahu menjangkakan apa-apa sepanjang pertandingan ini berlangsung sebaliknya mahu menggunakan peluang yang ada sebaik mungkin untuk mereka belajar dan bereksperimentasi.

“Kami tidak pernah menjangkakan apa-apa sepanjang pertandingan ini, kami hanya mahu tonjolkan bakat kami,”

“Lagi pun kami sememangnya baharu lagi dalam industri, tak ada lagu pun lagi, jadi kami ambil peluang menyertai Big Stage ini untuk ‘grow’ dan banyak yang kami belajar semasa di Big Stage, walaupun tersingkir kami anggap ia sebagai satu permulaan buat kami berlima,” kata mereka sebulat suara.

Coex juga menafikan bahawa mereka tidak mendengar nasihat atau komen yang disampaikan oleh juri sepanjang mereka bertanding. 

Sebaliknya, mereka berlima cuba suai pandankan nasihat atau komen daripada juri dengan kekuatan yang mereka ada bagi mencantikkan lagi persembahan mereka di pentas itu.



Pada masa sama, Coex juga mengumumkan bahawa mereka akan mengeluarkan lagu pertama mereka tidak lama lagi.

Tidak mahu berkongsi terlalu banyak informasi Coex minta agar peminat mereka nantikan debut pertama mereka.

“Kami dah siapkan sebuah lagu, MV pun dah siap record, jadi nantikan lagu kami yang akan keluar tidak lama lagi,” kata Coex.

Coex menjadi peserta kelima yang harus meninggalkan pentas Big Stage selepas gagal menambat hati juri menerusi persembahan Cupid untuk minggu ketujuh yang bertemakan “Selebriti Memilih”.

Coex menjadi peserta kelima yang harus meninggalkan pentas Big Stage selepas gagal menambat hati juri menerusi persembahan Cupid untuk minggu ketujuh yang bertemakan “Selebriti Memilih”.