PESERTA Gegar Vaganza musim ke-9 (GV9), Fuad Rahman berasa sebak sehingga mengalir air mata ketika menyampaikan lagu Layang-Layang Terputus Talinya pada konsert minggu keempat yang berlangsung di MBSA, Shah Alam pada malam Ahad. 

Lagu nyanyian asal Alleycat itu membuatkan Fuad terkenang kisah silamnya yang pernah menjalani hukuman penjara sebanyak tiga kali atas kesalahan mengambil dadah. 

Menurut Fuad, dia mengambil keputusan untuk keluar dari dunia gelap itu selepas ibunya yang berusia 81 tahun datang melawat ke penjara di Singapura. 

“Masa itu mak saya datang melawat ke dalam,  sebelum ini tak boleh melawat, hanya dapat tengok gambar saja, bila waktu itu dapat tengok muka mak saya, hati saya mula tersedar. 

“Mak saya pun dah 81 tahun, saya nampak kawan-kawan saya ibu bapa mereka juga datang melawat, tu yang buat saya rasa sedih, dah cakap pada diri saya ‘enough is enough’. Saya kena keluar dari zon tu,” kata Fuad kepada Gempak. 

Sementara itu, Fuad yang berasal dari Singapura memberitahu kehidupannya berubah menjadi lebih baik selepas dia menjaga hubungannya dengan Allah.

“Saya solat, macam mana ada problem pun, saya akan ingat Allah, tu yang buat saya lupa dengan benda-benda lama,” ujarnya lagi. 

GV9 yang mula bersiaran 18 September dari Auditorium MBSA Shah Alam menampilkan Nabil Ahmad dan Elly Mazlein sebagai pengacara.

Juara akan membawa pulang wang tunai sebanyak RM100, 000, naib juara pula akan meraih RM50, 000, tempat ketiga akan menerima RM30, 000, tempat keempat, tempat kelima dan tempat keenam masing-masing akan menerima RM20,000, RM15,000 dan RM10,000.

Penerbitan ‘GV9’ turut disokong oleh Farm Fresh yang hadir selaku Penaja Utama dengan kerjasama Digi selaku Telco Rasmi. Manakala Adabi dan CUCKOO turut menghulurkan sokongan selaku Penaja Bersama. 

Sidang media ‘GV9’ turut dibawakan dari Menara Kuala Lumpur. Selain itu, penganjuran ‘GV9’ juga dimeriahkan dengan kolaborasi bersama Astro GO, Gempak dan Ria X selaku Rakan Digital serta SINAR sebagai Rakan Radio Rasmi dan disokong oleh Gegar untuk musim ini.

Eksklusif untuk pelanggan setia Astro, mereka berpeluang untuk menyaksikan ‘GV9’ secara LIVE dengan menjawab tiga soalan mudah di astro.com.my/gv9. 10 pasang tiket sedia untuk dimenangi setiap minggu. - Gempak