KUMPULAN Forteen menafikan dakwaan penyanyi Izzue Islam dipulaukan oleh anggota lain sehingga mengambil keputusan untuk menarik diri daripada kumpulan itu.

Ariz yang mewakili ahli kumpulan Forteen yang lain menjelaskan punca sebenar Izzue mengambil keputusan untuk keluar daripada kumpulan ini adalah disebabkan salah faham yang berlaku.

“Selama tujuh tahun bersama segala masalah yang dihadapi kami akan berbincang bersama-sama dan akan selesaikan dengan baik.

“Tapi kes ini sedikit berbeza kerana tiada perbincangan yang berlaku antara kami dengan Izzue sehingga dia mengambil keputusan untuk keluar daripada Forteen.

“Kami agak terkejut dia keluarkan kenyataan dipulaukan oleh anggota yang lain sedangkan kami tidak diberikan ruang untuk bercakap.

“Masalah yang dihadapi oleh kami tidak besar mana, mungkin dia salah faham mengenai pemilihan lagu sebelum kami melakukan persembahan di ‘Gegar Vaganza Party Road to Finale’.

“Dia beranggapan bahawa kami tidak mendengar pendapatnya tentang pemilihan lagu dan belum sempat kami nak kata apa-apa mengenai lagu yang dipilih, dia terus mendiamkan diri dan tiga hari selepas itu dia buat keputusan untuk mengundurkan diri,” katanya kepada Gempak.

Ariz berkata demikian ketika ditemui pada majlis sidang media Forteen di A&J Burger Grill Shah Alam, pada Rabu.

Terdahulu, Izzue telah membuat kejutan di karpet merah akhir Gegar Vaganza apabila membuat pengumuman menarik diri daripada kumpulan Forteen.

BACA: Izzue Islam buat kejutan umum keluar Forteen

Izzue yang ditemu bual secara langsung di siaran GV Live+ memberitahu punca dia menarik diri kerana sudah tidak ada persefahaman.

Pengumuman Izzue itu menarik perhatian peminat-peminat Forteen dan rata-rata mereka terkejut dengan pengumuman yang dilakukan olehnya.

Izzue sebelum ini pernah menghasilkan lagu solo berjudul Bimbang, Sahabat, Muzik Tiduranku serta turut dikenali sebagai pelakon.

Forteen ditubuhkan pada 2011 dan pernah bernaung bawah KRU Music. Antara lagu popular mereka adalah Berdua Bersatu, Kita, Tidak Pernah Berjumpa dan Dekat Tapi Jauh.

Selepas penguduran Izzue, Forteen kini dianggotai oleh tiga anggota iaitu One, Ameer dan Ariz.