FILEM terbaik dalam francais Star Wars.

Star Wars bukan filem biasa, francais terbesar Star Wars saga dan paling berpengaruh dalam sejarah.

Peminatnya bukan seribu dua tetapi berjuta peminat setia dari segenap pelosok dunia yang menanti buah tangan terbaharu francais ini.



Penantian hampir 3 tahun selepas Star Wars: The Force Awakens bakal berakhir dengan bahagian kelapan, Star Wars: The Last Jedi yang bakal menerjah pawagam 14 Disember ini!

Sementara menanti Luke Skywalker kembali dan kali ini mempersiapkan Rey untuk menentang anak buah dan pretege Ben Solo yang telah beralih ke kuasa gelap sebagai Kylo Ren, kami senaraikan 5 sebab lain yang membuatkan anda perlu menjadi antara yang terawal menyaksikan filem ini!

#1 Pertemuan Semula Watak Protagonis







Tiga watak protagonis utama dari Episode VII The Force Awakens; Finn, Rey dan Kylo Ren dipertemukan semula dalam Episod VII. Tetapi kali ini Rey dan Finn, dua watak yang memberi kekuatan kepada Star Wars: The Force Awaken berpisah, masing-masing membawa haluan sendiri untuk mencari asal usul mereka.

#2 Sesaat Selepas Force Awakens





Jalan cerita filem ini merupakan kesinambungan daripada Force Awakens, menjawab segala persoalan yang tergantung sebelum ini.

Rey akhirnya temui lokasi Luke Skywalker dan memberinya pedang lightsaber miliknya. Berbeza daripada trend semasa filem Star Wars, di mana sambungan filem selalunya mengambil masa beberapa tahun.

#3 Carrie Fisher Dalam Ingatan

Filem terakhir lakonan Carrie Fisher, Princess Leia, General Leia Organa, saudara Luke, ibu kepada Kylo Ren dan ketua penentang The First Order.



Fisher meninggal dunia akibat serangan jantung pada Disember 2016 pada usia 60 tahun. Star Wars: The Last Jedi didedikasikan untuknya.

#4 Nama Baru



Antara nama baru yang tiada dalam filem sebelum ini termasuklah Kelly Marie Tran, Laura Dern dan Benicio Del Toro.



Tran membawa watak Rose Tico, pekerja selenggara Resistance yang mempunyai misi penting bersama Finn; Del Toro pula membawa watak DJ, seorang penggodam; dan Dern membawa watak Vice Admiral Amilyn Holdo.

#5 Dari Hologram Kepada Realiti

via GIPHY

Peminat Star Wars tentunya mengenali watak Snoke yang dibawakan Andy Serkis, muncul secara misteri dalam The Force Awakens, dalam bentuk hologram. Anda mesti tidak sabar untuk melihat imej dan watak sebenar Snoke.

Sebelum itu, jom tengok gambar-gambar di sebalik tabir dan trailer filem ini...












Apa tunggu lagi, jom serbu pawagam 14 Disember ini untuk melihat sendiri pilihan tulisan dan arahan Rian Johnson ini. Anda mesti tidak mahu ketinggalan menyaksikan watak-watak kecil ini:

Porgs



Crystal Foxes

via GIPHY

Fathiers

Kredit: Twitter @JediNewsUK


Jom hangatkan demam Star Wars hujung minggu ini. Saksikan kehebatan peserta dalam peraduan The Last Jedi yang berlangsung selama 24 jam, bermula Sabtu jam 8.30 malam di The Curve.

Anda bakal menjadi saksi siapa yang bakal memenangi hadiah utama berupa pengalaman Star Wars sekali seumur hidup termasuk trip ke lokasi penggambaran Star Wars di Ring of Kerry Ireland, Wild Atlantic Way dan Skellig Island!